Dag 6, 7 & 8 Ahorn, chillen en zwemmen

23 juli 2021 - Zell am Ziller, Oostenrijk

Op woensdag werd het na een rustigere dag weer tijd voor een uitstapje. Aangezien we eerder deze week een "zwei bergen" ticket gekocht hadden betekende dit dat we 1 x omhoog en naar beneden mochten met de Penkenbahn en 1 x omhoog en naar beneden met de Ahornbahn. Aangezien we maandag al met de Penkenbahn zijn geweest gingen we vandaag met de Ahornbahn.

Deze zit ook in Mayrhofen vlakbij de Penkenbahn alleen gaat de Ahornbahn naar een andere berg. Daarnaast is de Penkenbahn een kabelbaan met gondels waar maximaal 16 mensen in kunnen terwijl er in de gondel van de Ahornbahn 160 man kunnen (normaal gesproken dan). Omdat we graag bij een berg restaurant wilde gaan lunchen had Dave een (gratis) corona test afspraak ingepland die door de overheid beschikbaar worden gesteld (ook voor toeristen). Patjoelah zat inmiddels op haar 22e dag na de 1e vaccinatie en dus hoefde zij geen test meer te doen. Deze test was ook in Mayerhofen en daar eenmaal aangekomen bleek het een auto test straat te zijn. Na een paar minuten wachten waren we aan de beurt en 2 minuten later konden we onze weg vervolgen naar de parkeerplaats.

Nadat we geparkeerd hadden kwam de gondel net aan dus konden we er meteen in. Na een rit van ongeveer 10 minuten met de gondel kwamen we boven op de berg op zo'n 2000m hoogte. Inmiddels kwam ook de negatieve test uitslag binnen dus dat ging lekker vlot. We zijn toen een stukje gaan wandelen op de berg en hadden i.p.v. de draagzak dit keer de kinderwagen meegenomen. Volgens de website waren de paden "buggy vriendelijk". Na een paar minuten wandelen kwamen we aan bij een klein berghutje en werden we vriendelijk begroet door een aantal geiten. Eén van deze geiten zat al snel met zijn neus in de buggy en later bleek dat hij ook zijn tanden in onze appel gezet had. Bij het berghutje verkochte ze verse (zuivel) producten en dus hebben we daar een vers glas melk en een milkshake gekocht.

Na de berghut bleek het pad toch niet zo buggy vriendelijk en moesten we deze een flink stuk omhoog tillen waardoor we ook nog een schoen verloren waren (deze hebben we later wel weer terug gevonden). Na weer een tijdje wandelen kwamen we aan bij het Ahornmeer een klein meertje met allerlei speelelementen voor kinderen. Vanaf hier kon je ook nog naar de Filzenkogel wandelen een bergtop op zo'n 2227 meter. Aangezien we al aanvoelde dat dit geen buggy vriendelijk pad was is Patjoelah met Freya bij het meertje gaan zitten en is Dave naar de bergtop gelopen. Achteraf was het maar goed ook dat we dit zo gedaan hadden want het was best een pittige klim van zo'n 300 hoogtemeters.

Toen Dave weer terug was zijn we naar een andere berghut gegaan waar een restaurant in zat om daar te lunchen. Hier werd niet gevraagd om een negatieve test en dus was de test tot nu toe voor niets geweest. In het restaurant hebben Patjoelah en Freya een schnitzel gegeten (ja alweer) en Dave had een Käsespätzle een soort pasta gerecht met kaas. Na een flinke lunch (veel voor weinig) zijn we nog een stukje verder gelopen op de berg en hebben we vervolgens de kabelbaan naar beneden genomen. Daar hebben we toen zo'n 8 euro afgerekend voor het parkeren terwijl daarna bleek dat je een gratis uitrijkaart had kunnen krijgen met je ticket voor de kabelbaan. Helaas kregen we onze 8 euro niet meer terug. Na nog wat boodschappen te hebben gehaald zijn we naar de accomodatie gereden.

De volgende dag hebben we het rustig aan gedaan. We zijn nadat we rustig zijn opgestaan en ontbeten hebben wederom naar het vrije tijds park in Zell am Ziller gegaan. Hier zijn Patjoelah en Freya weer gaan spelen in de speeltuin en heeft Dave weer een rondje langs de Ziller hardgelopen. Daarna zijn we weer terug gegaan naar het appartement en hebben we gelunched en lekker rustig aan gedaan.

Op vrijdag was het de bedoeling om te gaan zwemmen. Dit zouden we eigenlijk een dag eerder al gaan doen maar omdat Patjoelah haar rug flink verbrand was een dag eerder hebben we het een dag uitgesteld. Na het ontbijt zijn we naar het buitenzwembad van Zell am Ziller gegaan. Omdat Dave zijn negatieve corona test tot ongeveer 9.30 geldig was waren we al rond 9.20 bij het zwembad. Hier bleek echter wederom dat er niet om gevraagd werd en konden we zo naar binnen lopen.

Omdat het nog zo vroeg was waren er slechts een handvol mensen en dus konden we heerlijk rustig zwemmen. De temperatuur liep al snel op dus een beetje verkoeling was niet erg. Later op de dag werd het steeds drukker in het zwembad. Uiteindelijk zijn we tot bijna 16.00 in het zwembad geweest. Freya heeft het erg naar haar zin gehad en wij ook. Helaas hadden we wel veel last van vliegen en wespen en zijn we een paar keer gestoken waaronder Dave 1x in zijn voet. Na het zwemmen hebben we nog even boodschappen gedaan en meteen de snellader die vlakbij de supermarkt zit getest (met succes).