Dag 20 Nürnberg - Uithoorn

4 augustus 2017 - Uithoorn, Nederland

Na een overnachting in Nürnberg zijn we gisteren na een kort bezoek aan de supermarkt (Brezeln en bier!!) aan de laatste 650 km van onze reis begonnen. Zoals verwacht was het erg druk op de Duitse snelwegen en waren er net als in februari en juni erg veel wegwerkzaamheden. Aangezien we op een doordeweekse dag aan het rijden waren hadden we ook nog te maken met werkverkeer. Uiteindelijk zijn we na een rit van ongeveer 8 uur met de nodige files weer in Uithoorn aangekomen.

Daar hebben we uiteraard als eerste Mica opgehaald en daarna de auto uitgepakt. S'avonds hadden we meteen een huis vol visite om de eerder gekochte Brezeln op te eten en onze verhalen aan te horen en natuurlijk ook hoe het op het thuis front is verlopen de afgelopen weken.

Van te voren wisten we niet zo goed wat we moesten verwachten van deze reis en of het zou worden wat we er van hadden verwacht. Wij kunnen nu zeggen dat het onze verwachtingen heeft overtroffen! We hebben enorm veel gedaan, enorm veel verschillende culturen gezien en geproefd en herinneringen opgedaan die we nooit zullen vergeten.

We hebben in totaal ongeveer 3500 km afgelegd in 20 dagen door 7 verschillende landen met 4 verschillende valuta's, 6 verschillende talen en hoewel de meeste landen dicht bij elkaar liggen zijn de verschillen toch duidelijk aanwezig.

Enkele hoogtepunten van onze reis waren de ondergrondse bunkers in Berlijn, het eten en de film in Praag, Het dance en filmfestival in Wenen, Het eten en de Donau in Boedapest, de gemoedelijkheid in Zagreb en uiteraard Canyoning in Slovenië! Dit is echter maar een kleine greep uit alle leuke dingen die we hebben gedaan!

Het is leuk om te zien hoe je relatief dicht bij huis zoveel verschillende landen en culturen hebt en het is dan ook zeker aan te raden een keer deze Europese landen en steden te bezoeken.

Ik hoop dat jullie het leuk vonden om over onze reis te lezen en dat we snel weer een mooie reis kunnen maken!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ellie:
    5 augustus 2017
    Jammer dat het voorbij is.