Dag 18 Bled

2 augustus 2017 - Bled, Slovenië

Vandaag al weer onze laatste dag in Bled. Morgen beginnen aan de reis terug naar huis.

We hebben vandaag wederom een rondje om het meer van Bled gedaan. Dit keer niet op de fiets maar te voet. Een rondje om het meer is ongeveer 6 km en zou normaal gesproken dus iets langer dan een uurtje moeten duren. Wij hebben er ongeveer 4 uur over gedaan. Dit kwam niet doordat we als bejaarden hebben gelopen maar meer doordat we de nodige keren gestopt zijn om wat te eten of drinken en een aantal keer een duik hebben genomen in het meer.

Daarnaast zijn we ook naar het kasteel van Bled geklommen. Dit was een aardige klim van 15 minuten omhoog en 15 minuten naar beneden via grindpaden en trappen. Om er vervolgens achter te komen dat behalve het nemen van een mooie foto er vrij weinig te doen was (tenzij je voor 10 euro het kasteel in wilde). Dus na een flinke klim konden we weer meteen weer beginnen aan de weg terug naar beneden.

Met 24 graden was de temperatuur van het water aangenaam te noemen en een welkome afkoeling gezien de buiten temperatuur 36 graden was. Ondanks dat we het vandaag redelijk rustig aan gedaan hebben toch nog de nodige activiteit gehad.

Vanavond zijn we gaan eten bij de (volgens vele) beste pizzeria van Bled. Aangezien we bij aankomst te horen kregen dat we minimaal 20 minuten moesten wachten voor we aan tafel konden en er van alle kanten steeds meer mensen kwamen die ook bij dit restaurant wilden gaan eten waren de verwachtingen hoog gespannen. Gelukkig wist het restaurant deze verwachtingen ook waar te maken.

De eigenaar van het restaurant, een combinatie tussen Bob Marley en Eddie Murphy liep de hele avond al grappend rond om met een zwaar Jamaicaans/brits accent iedereen te vermaken en uiteraard te vragen of alles naar wens was.

Al met al een mooie afsluiting van een aantal mooie dagen in Bled dat ondanks de drukte van toeristen toch goed bevallen is en ook zeker aan te raden als je in de buurt bent.

1. Ellie:
    2 augustus 2017