Dag 16 & 17 Terug naar Nederland

1 augustus 2021 - Uithoorn, Nederland

Helaas is na 14 dagen in Oostenrijk een einde gekomen aan de vakantie. Aan de andere kant hebben we twee mooie weken gehad en is het ook wel weer fijn om richting huis te gaan. We zijn de ochtend van vertrek uit Oostenrijk iets eerder dan de rest van de weken opgestaan. Na een snel en simpel ontbijt hebben we de laatste spullen in de auto gezet en de eigenaresse van het appartement gedag gezegd. Daarna zijn we rond 8 uur met een bijna volle accu (en een volle auto) voor de laatste keer van deze vakantie door het Zillertal gereden. Als eerste hebben we een stop gemaakt bij de Spar om wat verse broodjes voor onderweg te scoren (Hmmm Laugenecke).

Het eerste stuk van de reis ging voorspoedig en rond 10 uur waren we al ruim voorbij München zonder al teveel vertraging. Na zo'n 2,5 tot 3 uur rijden waren we bij Ingolstad en was het tijd voor de eerste (verplichte laad)stop. Tijdens het laden hebben we onze eerder gekochte broodjes gegeten en gebruik gemaakt van het toilet terwijl Freya even kon spelen in de speeltuin bij het weg restaurant. Daarna hebben we onze weg weer vervolgt richting Nurnberg. Binnen mum van tijd waren we ook voorbij Nurnberg. Daarna kwamen we langs het hotel van op de heenreis en dus ook op een stuk met veel wegwerkzaamheden. Gelukkig viel het mee en bleef de vertraging redelijk beperkt. Zo'n 80 km voor het hotel hebben we de auto nogmaals volgeladen en daarna hebben we nog ongeveer een uur gereden om bij het hotel te komen.

Het hotel was een typisch Duits hotel maar prima voor een enkele overnachting en doorreis. We waren rond 15.00 bij het hotel aangekomen. Aangezien het hotel in een klein dorpje op kleine 10 km afstand van de snelweg lag en er niet veel eet gelegenheden in de buurt waren hebben we een lekkere maaltijd (Dave had hertenbiefstuk met champignonsaus, Patjoelah had Käsespatzle en Freya had patat) in het hotel gegeten. Daarna zijn we naar de kamer gegaan en hebben we Freya op bed gelegd.

Na een onrustige nacht werden we gewekt door de kerkklokken van de lokale kerk naast onze kamer. Helaas was dit al om 6 uur en konden we niet meer slapen daarna. Het ontbijt was pas vanaf 7.30 dus moesten we wachten tot we konden ontbijten. Na een lekker ontbijt hebben we de laatste spullen gepakt en zijn we in de auto gestapt. We zaten zo'n 80 km voor Frankfurt en aangezien het rustig was op de weg waren we hier zo voorbij. Na een kleine anderhalf uur rijden kwamen we bij het eerste laadpunt voor deze dag. Hier stonden al 5 nederlanders te laden (er waren 4 snelladers en één minder snellere lader). Dit betekende dat we even moesten wachten aangezien we niet heel veel accu meer over hadden (zo'n 20% en 130 km/h is niet goed voor het verbruik). Gelukkig ging na een paar minuten de eerste auto weg bij één van de snelladers waardoor we konden laden. Toen we net stonden kwamen er alweer twee andere Nederlanders om te laden en niet veel later volgde er nog een (die uiteindelijk weer verder ging omdat alles bezet was). Zo druk hebben we het de rest van de vakantie niet gezien bij het laden.

Nadat de auto weer op zo'n 85% zat zijn we weer verder gegaan. Na een uurtje kwamen we bij Keulen en helaas was er een ongeluk gebeurt waardoor er een file stond. We zijn toen door de navigatie door Keulen en Leverkusen gestuurd om na de file weer op de weg te komen. Helaas was het hier ook erg druk waardoor het waarschijnlijk niet veel sneller is geweest. We hebben toen onderweg bij een wegrestaurant wat broodjes gekocht om mee te nemen en zijn toen doorgereden naar het volgende laadpunt. Hier hebben we de broodjes opgegeten en nadat de accu op 80% zat zijn we begonnen aan het laatste stuk naar huis. Na een klein uurtje reden we Nederland binnen en een uur later kwamen we aan in Uithoorn. Al met al was de terugreis een stuk gemoedelijker dan de heenreis en hebben we gelukkig van "zwarte zaterdag" niet heel veel gemerkt.