Dag 19 Bled - Nürnberg

3 augustus 2017 - Nürnberg, Duitsland

Vanmorgen zijn we in alle vroegte (nouja "vroegte" het blijft wel vakantie hé) vertrokken vanuit Bled om te beginnen aan onze terugreis. Aangezien we geen zin hadden om de hele rit in 1 dag te doen hadden we een hotelovernachting geboekt in Nürnberg. Op deze manier zouden we in ieder geval voorbij München zijn en konden we het rustig aan doen.

Zoals verwacht was het een behoorlijke opgave om vanuit Bled in Nürnberg te komen. Ik ben dit jaar al 3 keer vanuit Oostenrijk naar Nederland gereden en het is alle keren dramatisch geweest, zo ook dit keer. Zowel bij de grensovergang van Oostenrijk naar Duitsland als voor de ring van München, op de ring van München, na de ring van München, voor de ring van Nürnberg, op de ring van Nürnberg in het centrum van Nürnberg: file. Kortom we waren erg blij met onze tussenstop in Nürnberg.

Ons hotel ligt in tegenstelling tot de eerdere hotels aan de rand van het centrum van Nürnberg. Hierdoor hoefden we alleen de straat over te steken en zaten we al in het centrum. Na aankomst zijn we het centrum van Nürnberg in gegaan om een hapje te eten. Na een lekkere schnitzel (Patjoelah) en schweinebraten mit sauerkraut (Dave) te hebben gegeten hebben we nog even gewinkeld in Nürnberg en zijn we door het oude centrum van Nürnberg gelopen.

Nürnberg doet erg middeleeuws aan. Het centrum wordt omringt door een oude stadsmuur en overal waar je kijkt zie je oude gebouwen, straten en bruggen. Al met al een mooie stad om eens te verblijven. Na het winkelen zijn we naar de film Baby Driver geweest. Verrassend genoeg was er een bioscoop te vinden in Nürnberg die de film in het Engels draaide i.p.v. slecht nagesynchroniseerd in het Duits.

Nu is het tijd om te gaan slapen en morgen te beginnen aan het laatste stukje van onze reis.