Dag 19 & 20 Van Malmö naar huis (met tussenstop in Duitsland)

29 juli 2022 - Uithoorn, Nederland

Na bijna 3 weken was het dan toch echt tijd om naar huis te gaan. Nadat rond 7 uur de wekker ging zijn we opgestaan en hebben we na het ontbijt de auto verder ingepakt. Daarna zijn we rond 8.30 vertrokken vanaf het huisje. We hadden eerst een rit van ongeveer anderhalf uur tot het volgende laadpunt. Na ongeveer 20 minuten waren we bij de Oresund brug bij Malmö en na nog eens 10 minuten zaten we al in Denemarken bij Kopenhagen.

20220728_08530720220728_085102

Het eerste deel van deze reis verliep voorspoedig en na anderhalf uur kwamen we aan in Nørre Alslev, Denemarken. Hier hebben we de auto weer opgeladen en vervolgens was het nog ongeveer 50 km rijden totdat we bij de boot richting Duitsland kwamen. We kwamen iets voor 11.30 aan bij de boot en na ongeveer 20 minuten wachten konden we de boot op rijden. De boot vertrok rond 12.00 en de tijd op de boot konden we dus optimaal benutten door te lunchen in één van de restaurants. Daarna zijn we nog even kort naar de tax free shop geweest en na een familieselfie op het dek van de boot moesten we weer naar de auto.

20220728_12003120220728_123127

Vanaf de boot was het vervolgens nog iets minder dan anderhalf uur rijden naar het volgende laadpunt. Bij dit laadpunt was het net als bij de vorige gelukkig rustig en dus konden we meteen gaan laden. Nadat de accu weer vol genoeg zat zijn we aan het laatste deel van de reis begonnen. Na ongeveer een uur rijden kwamen we rond 16.00 aan bij het hotel. Hier stonden we in eerste instantie voor een gesloten deur maar gelukkig konden we niet veel later naar binnen en inchecken. In het hotel hebben we in het restaurant een heerlijk typische Duitse maaltijd gegeten en zo konden we ons weer opladen voor de laatste 400 km van deze reis.

20220728_18344020220728_18555820220728_18345820220728_192655

De volgende ochtend stond ons ontbijt al vanaf 6.30 klaar maar gelukkig maakten wij hiervan pas rond 8 uur gebruik. Na het ontbijt hebben we uitgecheckt in het hotel en zijn we begonnen aan de laatste kilometers van deze reis. Na ongeveer 50 km rijden kwamen we bij het eerste laadpunt van vandaag en tevens het laatste laadpunt in Duitsland. Dit was hetzelfde laadpunt als op de heenreis en dus kon Freya weer uitgebreid gebruik maken van de glijbaan bij de McDonalds en kon Dave nog even een cappuccino halen.

Daarna zijn we weer verder gereden over de Duitse autobahn. Ondertussen hebben we de nieuwsberichten en het actuele verkeer in Nederland in de gaten gehouden omdat de A1 die we zouden gaan rijden gisteren een groot deel van de dag afgesloten was. Na ruim 200 km te hebben gereden kwamen we weer in Nederland aan en hier hebben we nog een keer de auto vol geladen en ondertussen een lekker broodje bij de Subway gehaald. Ondertussen waren er nog geen wegen afgesloten waar wij overheen moesten dus hebben we onze weg verder vervolgt over de A1.

Onderweg zagen we her en der nog wel wat restanten van aarde/puin/borden langs de weg liggen maar verder zijn we niet heel veel oponthoud tegen gekomen. Na ongeveer 2 uur rijden waren we weer terug in Uithoorn en hebben we eerst nog even Mica opgehaald in Aalsmeer die we al drie weken hebben moeten missen. Al met al verliep de terugreis zeer soepel en hebben we in tegenstelling tot andere jaren weinig files of vertragingen gehad. Nu zijn we weer thuis en kan het grote opruimen gaan beginnen!

1. Henny Artz:
    30 juli 2022
    Jullie hebben het leuk gehad zo te zien én te lezen. En over het algemeen ook nog lekker weer gehad, gezien de foto's.
    En voor nu oost-west-thuis best??? 😉😎👌🏻
  2. Dave:
    2 augustus 2022
    Zeker weten. En voorlopig blijven we nu thuis inderdaad.