Dag 3, 4 & 5 Zell am Ziller en Mayrhofen

20 juli 2021 - Zell am Ziller, Oostenrijk

De eerste dag (zondag) wilde we het rustig aan doen (met name voor Freya) omdat we twee lange dagen achter de rug hadden. Daarnaast was het erg regenachtig in Oostenrijk. In de loop van de ochtend zijn we gaan wandelen vanaf het appartement naar het centrum van Zell am Ziller (zo'n 2 km) om de buurt een beetje te verkennen. In Zell am Ziller zit ook een grote speeltuin waar Freya even lekker kon spelen. Na de speeltuin zijn we nog langs een potentiële laadpaal (voor de auto) gereden zodat we ook een beetje een idee hadden waar we eventueel kunnen laden mocht dat nodig zijn. Deze snellader zat bij een autobedrijf en was zo'n 1,5 km van de accommodatie af. Daarna zijn we door het weiland langs de Zillertal Bier brouwerij gelopen en kwamen we langs iets wat op een wegafzetting leek. Deze hebben we compleet genegeerd en we konden er ook gewoon langs lopen. We zijn toen langs de rivier gelopen die erg hard stroomde vanwege de vele regen die is gevallen in Oostenrijk de laatste dagen. Dit was ook meteen de reden waarom het afgesloten was vanwege gevaar op overstroming van het voetpad. Daarna ging het weer regenen en na een wandeling van zo'n 6 km kwamen we weer bij het appartement aan.

De volgende dag hadden werden we wederom veel te vroeg wakker (tussen 05.00 en 07.00) vanwege het gebrek aan verduisterende gordijnen en waren we van plan om naar de Krimmler waterval te gaan. Het was deze dag droog en het zou voorlopig ook droog blijven. Na het ontbijt gingen we richting de auto en werden we aangesproken door de eigenaresse van de accommodatie. Toen we vertelde dat we naar de waterval wilde gaan vertelde ze dat de weg bij Gerlos (de waterval ligt daar vlakbij) afgesloten was omdat deze onder water gelopen was. Nadat we dit bevestigd hadden via Google Maps hebben we last minute besloten om naar Mayrhofen te gaan om daar de penkenbahn de berg op te nemen. Nadat we kaartjes en broodjes voor lunch gekocht hadden (we wisten niet of we zonder negatieve test iets konden eten) zijn we met de kabelbaan omhoog gegaan (Freya vond dit erg leuk). Eenmaal boven op de berg was het de bedoeling om een wandeling (panorama route) te nemen.

Het leuke aan wandelen op deze berg was uiteraard het uitzicht (we zaten op ongeveer 2000m hoogte) en ook omdat we in 2018 in dit gebied op wintersport geweest zijn. Bij iedere lift of restaurant waren we aan het discussiëren of we hier nu wel of niet geskied hadden (Dave dacht van niet, Patjoelah wel. Later bleek Patjoelah gelijk te hebben na het bekijken van de ski routes die we hebben bijgehouden in een ski tracking app). Na ongeveer 3.5 km gewandeld te hebben kwamen we bij een restaurant aan waar we al eerder tijdens de wintersport gegeten hadden. Hoewel we broodjes bij ons hadden riep het bord met Schnitzel en Kaiserschmarrn ons naar het restaurant. Bij het restaurant bleek dat de 3G's van toepassing waren (Getest, Gevaccineerd of Genezen) maar na een zeer kortstondige discussie in gebrekkig Duits en het feit dat we in ieder geval 1 vaccinatie hadden mochten we op het terras eten. Na een schnitzel, kaiserschmarrn en een apfelstrudel (we konden niet kiezen en hebben dus alles gedeeld) zijn we verder gegaan met de wandeling.

Het tweede deel van de route ging naar beneden aan de andere kant van de berg. Hierdoor kwamen we in het gedeelte waar we heel veel geskied hebben en was dit voornamelijk een feest der herkenning van alle verschillende pistes en liften waar we in 2018 geweest zijn. Ondanks dat het er in de zomer heel anders uit ziet waren de meeste pistes makkelijk te herkennen. Na een wandeling van ruim 8 km (Freya zat lekker in de draagzak) kwamen we weer bij de lift aan en zijn we met de lift naar beneden gegaan. Daarna zijn we weer naar het appartement gereden (zo'n 10 minuten rijden) en hebben we daar de broodjes die voor de lunch bedoeld waren opgegeten. Hier bleek ook dat we ons niet voldoende ingesmeerd hadden en dit was met name duidelijk te zien op de kuiten van Dave (Freya hadden we gelukkig wel goed ingesmeerd maar onszelf waren we deels vergeten).

Op dinsdag werden we enigszins vermoeid wakker (en wederom veel te vroeg). Na een lekker ontbijt hadden we niet echt iets gepland en was het idee om rustig aan te doen (het is tenslotte vakantie). Dave wilde wel een rondje hardlopen dus zijn we met de auto naar de speeltuin gereden waar we eerder die week ook al geweest waren. Hier kon Patjoelah en Freya even lekker spelen en heeft Dave een rondje langs de Ziller rivier gerend. Na nog even met zijn alle gespeeld te hebben op o.a. het springkussen zijn we langs de supermarkt gereden en daarna weer naar het appartement. Daar hebben we de rest van de middag niet heel veel gedaan behalve een beetje relaxen.

1. Ellie:
    20 juli 2021
    Leuk om te lezen wat jullie de eerste dagen hebben gedaan. Nog veel plezier verder.