Dag 1 Uithoorn - Berlijn

16 juli 2017 - Berlijn, Duitsland

Vandaag zijn we na een relaxte auto rit in Berlijn aangekomen. Ons hotel ligt in een rustige buitenwijk van Berlijn op zo'n 8 km van het centrum. Na aankomst in ons hotel zijn we met de metro richting het oostelijke gedeelte van Berlijn centrum gegaan.

Hier hebben we de East side Gallery bezocht, een stuk van ruim 1 km van de oorspronkelijke berlijnse muur die door verschillende artiesten zijn bewerkt met graffiti. Helaas voldeed dit niet helemaal aan de verwachting. Vooral vanwege de hordes toeristen van de selfie generatie die op allerlei (on)mogelijke poses met de muur op de foto moesten.

Daarna zijn we richting de RAW Temple/Urban Spree Gallery gelopen. Dit was de place 2 be voor de alternatieve scene van Berlijn. Een aantal fraaie street art kunstwerken en veel panden die er voornamelijk uitzagen als vervallen kraak panden. Desalniettemin gaf dit juist een geweldige sfeer en hadden we zeker niet willen missen.

Na een aantal tussenstops om een lekker biertje te nuttigen bij o.a. een lokale micro brouwerij hebben we een hapje gegeten en zijn we via de Frankfurter tor weer met de metro terug naar het hotel gegaan.

Nu lekker slapen en morgen hebben we meer tijd om Berlijn te bezichtigen.