Dag 9 Wenen - Boedapest

24 juli 2017 - Budapest, Hongarije

Vanmorgen zijn we vanuit Wenen naar Boedapest vertrokken. Dit was de kortste afstand die we moesten af leggen (tot nu toe). We konden dus lekker rustig aan doen en waren als nog 2 uur te vroeg bij het hotel. Gelukkig konden we wel al inchecken.

We waren beide nog redelijk moe van de dagen ervoor dus hebben eerst even lekker geluncht en gerelaxt op de hotelkamer. We hadden niet veel zin om al richting het centrum van Boedapest te gaan dus we zijn gaan fitnessen in het hotel (Ja echt waar!!!).

Daarna wilde we in de buurt van het hotel een hapje eten maar het restaurant met echte Hongaarse vis specialiteiten zat helaas vol. Gelukkig zat er niet veel verder een ander lekker restaurant en hebben we uiteindelijk als nog heerlijk gegeten.

Tot nu toe valt alles mee in Hongarije. Op de een of andere manier hadden we veel meer "oostblok" verwacht maar het lijkt meer op Oostenrijk. De mensen die we tot nu toe zijn tegengekomen zijn gastvrij en de meeste spreken redelijk Engels (Op de snelweg staat op de meeste borden zelfs de Engelse vertaling). Maar goed ook want van dat Hongaars valt echt weinig te maken. Oja we hebben van de ober maar liefst 2 woorden geleerd szia (hallo) en köszönöm (bedankt) dus dat is al heel wat.

Morgen gaan we de stad Boedapest pas echt verkennen en daar hebben we beide erg veel zin in!