Dag 12 Boedapest - Zagreb

27 juli 2017 - Zagreb, Kroatië

Vanwege een grote update op mijn laptop dit maal geschreven via een telefoon. Bij voorbaat dus al excuses voor de spelfouten ;). Vandaag zijn we weer een bestemming verder gegaan van Boedapest naar Zagreb. Een rit van ongeveer 4 uur. De controle bij de grens naar kroatie was strenger dan we tot nu toe hebben mee gemaakt. Elke auto moest paspoorten laten zien en er werd zelfs op de achterbank gekeken (raam moest open vanwege getint glas). Op zich een goede zaak vinden we zelf.

Nadat we in Zagreb zijn aangekomen hebben we eerst weer even wat uitgerust bij het hotel en zijn we daarna naar het centrum gegaan. Voor het eerst zit het hotel op loopafstand (2 km) van het centrum. Het idee was om naar de bioscoop te gaan maar er draaide hier geen leuke film. We zijn toen bij een platenzaak naar binnen gegaan en hebben hier platen gekocht om onze verzameling uit te breiden. Ook nog een mooie plaat van mijn schatje gekregen.

Daarna zijn we wat gaan eten. Per stom toeval was dit bij een brouwerij wat betekende  dat Dave bier moest kopen. Na het eten hebben we nog een rondje gelopen door Zagreb. Per abuis kwamen we weer een soort festival tegen in een park. Hier hebben we lekker lokaal speciaalbier gedronken (Dave althans) en uiteindelijk stroomde het park vol en kwam er lokale muziek optreden. Wederom een erg leuke spontaan evenement tegen gekomen.

Al met al is Zagreb tot nu toe een geweldige stad. Het heeft ons nu al verrast en de stad gaat ons morgen hopelijk weer verrassen.