Dag 13 Zagreb

28 juli 2017 - Zagreb, Kroatië

Vandaag hebben we weer een dag in Zagreb beleefd. Als eerste zijn we (wederom) naar een zaakje met LP's geweest. Dit maal alleen 2e hands LP's. Hier heeft Dave wederom een plaat meegenomen voor de collectie.

Daarna zijn we het centrum in gegaan. Hier hebben we als eerste Upper town bezocht. Hier was onder andere een voetgangers tunnel welke gebouwd is tijdens de 2e wereldoorlog, een kerk en een heel bijzonder museum.

Dit museum genaamd "Museum of broken relationships" heeft als concept het tentoonstellen van objecten en verhalen die te maken hebben met verbroken relaties. Dit resulteert in een museum waarin de meest uiteenlopende verhalen en objecten te zien zijn over verbroken relaties. In eerste instantie lijkt dit een "zwaar" onderwerp maar dit bleek totaal niet het geval te zijn. Een erg uniek museum met soms erg grappige verhalen.

Daarna zijn we met de Funicular van Upper town naar Lower town gegaan, een treinspoor op een heuvel van maar liefst 60 meter en dit duurde een schokkende 55 seconden. Vanwege de lage prijs (ongeveer 50 eurocent) leuk om een keer te doen. In lower town hebben we toen geluncht bij een hamburger tent met alleen maar biologische producten, dit was erg lekker!

Na de lunch hebben we de kathedraal van Zagreb bezocht en daarna maar liefst anderhalf uur op een bankje gezeten bij ditzelfde kathedraal. Daarna hoorde we vanuit een nabij gelegen park muziek en zijn we hier heen gelopen. Hier bleek wederom een muziek festival aan de gang te zijn en toen hebben we hier nog onder het genot van een biertje gezeten.

We zijn daarna gaan eten in de gezelligste straat van Zagreb (Tkalčića) en hebben daarna nog een biertje gedronken op hetzelfde festival als gisteren.

Zagreb heeft ons als stad enorm verrast en is zeker de moeite waard. Van te voren hadden we niet echt een beeld bij Zagreb en was het vooral een leuk tussendoortje op weg naar Slovenië. Achteraf blijkt Zagreb een van de leukste steden van Europa (wat mij betreft) en hebben we ons hier kostelijk vermaakt!