Dag 4 Berlijn - Praag

19 juli 2017 - Praag, Tsjechië

Vandaag was het alweer tijd om te vertrekken uit Berlijn.Erg leuke stad en zeker een bezoekje waard. Op de een of andere manier voelde wij ons erg thuis in Berlijn. Het was dan ook erg lastig om de stad uit te komen (meer letterlijk dan figuurlijk maar toch)

De rit naar Praag verliep redelijk soepel op een paar kleine dingen na (pincode van de creditcard vergeten (nog bedankt daarvoor oma en moeders) en een Tsjech die ons over het hoofd zag op de snelweg (wat op zich al best knap is met onze auto). Gelukkig zonder schade bij het hotel aan gekomen.

Daar hebben we eerst even lekker gezwommen om toch nog iets van beweging te krijgen deze vakantie. Daarna zijn we met de Metro naar het centrum gereden. Iets waar we toen al achter zijn gekomen is dat ze hier niet heel veel Engels spreken wat iets simpels als een metro kaartje kopen al lastig maakt.

Gelukkig zijn we nog wel een aantal mensen tegen gekomen die wel gewoon Engels kunnen en willen spreken. Na een hapje authentiek Tsjechisch eten en een traditioneel biertje zijn we naar de film Dunkirk geweest (wat trouwens een echte aanrader is!!!!!!). In een zeer mooie en moderne bioscoop hebben we heerlijk even kunnen ontspannen van het vele reizen en lopen de afgelopen dagen.

Na de film nog even een korte avondwandeling door de stad gedaan en daarna weer de metro terug naar het hotel genomen. Nu nog even een laatste biertje drinken en dan lekker slapen.

Oja mochten we vannacht nog honger krijgen dan kunnen we nog altijd via de roomservice een pizza of cheeseburger bestellen.