Dag 6 Praag - Wenen

21 juli 2017 - Wenen, Oostenrijk

We zijn vandaag een halte verder gereis vanuit Praag naar Wenen. Vanwege verkeersdrukte op de Tsjechische snelwegen en de vele weg opbrekingen zijn we voor het eerst een groot stuk (zo'n 150 km) niet via de snelweg maar via n-wegen van dorp naar dorp gereden. Erg leuk voor de afwisseling.

Daarna hebben we ingecheckt bij ons hotel en zijn we in de avond naar het centrum van Wenen gegaan. Daar zijn we naar het zogenaamde Prater park gegaan. Een soort grote kermis/pretpark midden in het centrum die gratis toegankelijk is (attracties kosten los geld). Het eerste dat opvalt is hoe relaxed de Oostenrijkers zijn in vergelijking met die stugge Duitsers en Tsjechen.

We hebben een heerlijke Wiener schnitzel gegeten bij een erg gezellig restaurant in het park. Blijkbaar was er een festival gaande in het park met verschillende podia met dance muziek. Na het eten hebben we een tijdje bij het Drum & Bass podium gestaan (en gedanst!) en daarna zijn we weer met de metro terug naar het hotel gegaan.

Morgen gaan we Wenen verder verkennen en wordt het erg warm met zo'n 33 graden. Voor nu welterusten.