Dag 7 Wenen

22 juli 2017 - Wenen, Oostenrijk

Vandaag hebben we een erg mooie dag achter de rug. Ik denk dat ik wel kan zeggen de mooiste van de vakantie tot nu toe.

We zijn de dag begonnen in het erg indrukwekkende Militair historisch museum. In dit museum werdt in chronologische volgorde alles op het gebied van militaire historie tentoongesteld. Dit varieerden van wapens tot tenten, uniformen en zelfs een luchtballon. Deze objecten waren soms wel 400 jaar oud.

Het mooiste gedeelte van het museum was het gedeelte van de eerste wereldoorlog. Hier stonden onder andere de auto waarin de Keizer Franz Ferdinand in 1914 is vermoord en tevens zijn uniform dat hij op dat moment droeg (inclusief bloed en kogelgat). Ook stond er een howitzer kanon waar er slechts een paar van zijn gemaakt. Ook een aantal bijzondere objecten van de 2e wereldoorlog waren hier te zien die je niet zo snel ergens anders ziet.

Na een bezoek van ruim 3 uur aan dit museum zijn we via het Belvedere Paleis (wat erg mooi was) richting het museum kwartier en het heldenplein gelopen. Na het heldenplein kwamen we via het Hofburg Paleis (Met de Spaanse Rijschool) bij Cafe Central uit.

Dit was een cafe dat al sinds 1878 bestaat waar je onder het genot van een heerlijke kop koffie (of thee) een lekkere Oostenrijkse taart kon eten (Sachtetorte en Apfelstrudel in ons geval!!). Dat alles met live piano muziek. Mensen als Siegmund Freud waren hier vroeger vaste klant. Het was dan ook wel aan de prijs.

We zijn toen naar het raadhuis van Wenen gelopen. In het begin twijfelde we nog of we hier wel heen wilde gaan. Uiteindelijk bleek hier het Film festival bezig te zijn met diverse street food tentjes. We hebben hier dan ook lekker gegeten. Er zou die avond ook nog een live registratie van een concert plaats vinden van 2 Cello artiesten. Aangezien we toch al daar waren en de toegang gratis was hebben we besloten dit te kijken.

Dit bleek achteraf een enorme goede keuze te zijn! Het eerste gedeelte van het concert werden diverse bekende film soundtracks gespeeld waaronder Braveheart en Game of Thrones. Later gingen ze over op bekende rock en pop nummers zoals Highway to Hell van AC/DC. Al met al was dit een geweldige ervaring die we niet snel zullen vergeten. Kijk ook even naar de videos in deze blog!

Nu snel slapen want morgen wacht ons weer een drukke dag!

1. Ellie:
    23 juli 2017
    Het klinkt weer erg leuk. Vond het al apart dat ik hoorde dat jullie naar een cello concert gingen. De muzieksoort viel daarbij in goede aarde. Veel plezier nog verder.